همانطور که میدانید هارد‌دیسک‌ به دلیل قیمت بسیار مناسب، انتخاب اول بسیاری از کاربران برای ذخیره‌سازی داده‌ها و پشتیبان‌گیری است. به همین دلیل، کمپانی توشیبا هارد‌دیسک جدید ۱ ترابایتی با فرمت دو و نیم اینچی روانه بازار می‌کند.. این یک خبر خوب برای بسیاری از افرادی ست که باریک بودن هارد دیسک نیز برای آن ها حائز اهمیت است.

هنوز نیز هارد دیسک بهترین فروش را در بین محصولات ذخریه سازی قرار دارد. احتمالاً SSD-ها آینده‌ی تجهیزات ذخیره‌سازی خواهند بود؛ ولی هارد‌دیسک‌های معمولی به دلیل قیمت بسیار مناسب، انتخاب اول کاربران برای ذخیره‌سازی داده‌ و پشتیبان‌گیری هستند. به همین دلیل کمپانی توشیبا هارددیسک جدید خود را در فرمت ۲.۵ اینچی و ظرفیت ۱ ترابایت روانه‌ی بازار می‌کند. این محصول باریک و ۷ میلی‌متری با نام MQ04، از رابط ساتا با پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت سازنده در اختیار کاربران گذاشته شده، این هارددیسک دارای وزن و صدای کم است. در جدول زیر مشخصات محصول جدید توشیبا را مشاهده می‌کنید.

نام محصول MQ04ABF100
ظرفیت 1 TB
تعداد دیسک 1
تعداد هد 2
رابط Serial ATA 3.3 / ATA 8
سرعت رابط 6.0 Gbit/s
سرعت چرخش 5,400 rpm
حافظه‌ی بافر 128 MiB
ابعاد خارجی (W) 69.85 mm
(D) 100.0 mm
(H) 7.0 mm
وزن 92 g
نویز حالت بیکار 19 dB
حالت فعال 21 dB
مقاومت در برابر لرزش درحال کار 9.8m/s2, 1G (5-500Hz)
درحال بیکاری 49m/s2, 5G (15-500Hz)
مقاومت در برابر شک در حال کار 3,920m/s2, (400G, 2msec half sine wave)
در حال بیکاری 9,800m/s2, (1000G, 2msec half sine wave)

طبق گفته این شرکت:

سری MQ04 از یک دیسک با ظرفیت یک ترابایت و ابعاد دو و نیم اینچ بهره می‌برد. ارتفاع این هارد ۷ میلی‌متر خواهد بود. رابط ساتا با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه در کنار بافر ۱۲۸ مگابایتی و کارایی بالا در جستجوی بهینه‌ی اطلاعات، منجر به افزایش سرعت انتقال داخلی به میزان ۳۴ درصد در مقایسه با مدل پیشین این شرکت یعنی سری MQ01 با ظرفیت ۱ ترابایت شده است. همچنین، مدل جدیدتر  وزن و صدای کمتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

مدیر فروش هارددیسک‌های کمپانی توشیبا (اسکات رایت)  در آمریکا، می‌گوید:

رسیدن به ظرفیت ۱ ترابایت به ازای هر دیسک یک موفقیت بزرگ در زمینه‌ی کارایی و قیمت تمام‌شده به شمار می‌رود و باعث می‌شود وزن دستگاه‌های پرتابل کاهش یابد. با کاهش ابعاد هارددیسک و طراحی این محصول با ارتفاع ۷ میلی‌متر، مدل جدید توشیبا یعنی MQ04، سرعت و ظرفیت قابل قبولی خواهد داشت. این ویژگی‌ها در کنار فناوری ساخت هارددیسک‌های کوچک و قیمت تمام‌شده کمتر، موفقیت بزرگی به‌شمار می‌رود.

محصول جدید توشیبا در حال حاضر وارد بازار نشده و شرکت توشیبا هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه و  قیمت تمام‌شده آن فاش نکرده است. در صورت وجود هر خبری در کامپیک شما را در جریان اخبار این محصول قرار میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ